04 december 2006

Triberg im Scharzwald.

Midden in het Zwarte Woud van Duitsland ligt Triberg, deze plaats is bekend om zijn toeristische trekpleister nl. de hoogste waterval van Duitsland. Het is gelegen tussen de 600 - 1000 meter boven de zeespiegel en beschikt daardoor over een waterval met en hoogteverschil van 163 meter. Weliswaar in 7 verschillende trappen.
Reeds meer dan 200 jaar is de waterval een toeristische trekpleister, Triberg is ook gekend als het centrum van de koekoeksklokken en het mooie Scharzwald - Museum met zijn prachtige muziekinstrumenten en zijn handwerkkunst. Als je eens in de buurt bent, zeker eens een kijkje gaan nemen.

























4 opmerkingen:

Sana follia zei

Inderdaad super om te zien. Er was daar een fantastisch restaurant, zo een waar je je direkt op je gemak voelt en het eten...het water komt mij weer op de lippen. Lekkere forellekes!

Unknown zei

@ katjesnest, ja,ja, als het maar eten is hé.

Anoniem zei

Mijn allereerste buitenlandse reis was naar het Zwarte Woud en ik heb zowaar een foto waar ik bij de waterval van Triberg poseer. Ik heb eigenlijk wel mooie herinneringen aan dat Zwarte Woud (Titisee, Feldberg ...)

Unknown zei

@ smiling cobra, inderdaad een mooie streek, gemoedelijke mensen en vooral, heeeel lekker eten. De foto's van de genoemde plaatsen heb ik nog in petto maar dat is voor later.