17 november 2006

Even kijken in Durbuy.


Durbuy is het kleinste stadje van België gelegen aan de Ourthe in de Provincie Luxemburg. Het heeft een oppervlakte van 156,61 km² en een bevolking van 10.500 inwoners. Sinds de fusie in 1977 bestaat het nu uit 11 gemeenten, dit waren vroeger 41 dorpen en gehuchten die nu samen zijn onder de naam Durbuy. Het mooist van al is het stadje Durbuy zelf dat ondanks alles er in geslaagd is zijn Ardens karakter te blijven behouden.
Met het prachtige kasteel als merkpunt, het is nog altijd bewoond en in privé bezit, jammer genoeg is het niet te bezichtigen.
Een bezoek echt waard is het hoger gelegen park waar men tegen een kleine betaling de prachtig geknipte buxussen kan bezichtigen, uniek is dit, zeker in België. Dit is het werk van vele jaren en een onuitputtelijk geduld en vakmanschap. Zeker gaan kijken als je in de buurt komt.




























































6 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar spreek ik ook al lang van, om daar eens naartoe te gaan. Tot nu toe is het er nog niet van gekomen. Mooie foto's...

Unknown zei

@ alcyon, zeker doen, maar best met echt goed weer.

Anoniem zei

Ik ben er wel geweest en ik heb die buxussen ook staan bewonderen. Sindsdien probeer ik mijn heg ook wat figuur te geven, maar het mislukt telkens.

Unknown zei

@ smiling cobra, blijven oefenen vriend, blijven oefenen, als je nog wat heg overhoud natuurlijk.

Sana follia zei

Ik heb alleszins ni model gestaan voor die madam in de zetel, LOL. Durbuy is zeker een bezoekje waard (alleen ni in t hoogseizoen)

Unknown zei

@ katjesnest, als ge het over de rondingen hebt kunt ge gelijk hebben, juni of september bij goed weer is ideaal.