16 november 2006

Even aan de herfst denken.


Het is reeds ver in de herfst en dan kom je ze overal tegen in de voortuinen, met een gekleurd jasje, een fleurig broekje aan en mooie klompjes aan de kleine voetjes. Ze stammen uit de verhaaltjes van onze kindertijd en soms geloven we nog echt dat de kaboutertjes ons werk komen doen, alhoewel ik vrees dat die tijd ook voorbij zal zijn als er geen dienstencheques aan te pas komen. Toch heb ik op mijn zwerftochten door het Vlaamse landschap nog een paar van hun huisjes gevonden. Bestaan ze nu echt of niet ?




De paddestoelen op de drie eerste foto's heb ik gevonden tijdens een wandeling te Gelrode, een deelgemeente van Aarschot in het prachtige Hageland.

Deze exemplaren heb ik gevonden tijdens een wandeling op de Antwerpse Linkeroever, hier vindt men trouwens nog vele beschermde bosgebieden.

Als men niet beter wist zou men er zo van eten.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Waauw vliegenzwammen! Ben ik nog maar één keer tegengekomen in mijn dertigjarig bestaan...

Unknown zei

@ alcyon, inderdaad een vliegenzwam of Amanita Muscaria, het eten hiervan kan leiden tot vergiftigingsverschijnselen maar de ernst hiervan valt wel mee, al zou ik het toch niet uitproberen.

Anoniem zei

Alle padddenstoelen zijn eetbaar, maar sommige slechts één keer.
Heel mooie foto's en een echt verzorgde blog.

Unknown zei

@ smiling cobra, deze uitspraak is jammer genoeg de waarheid.

Anoniem zei

Mooie foto's Freddy!

Unknown zei

@ buddha, er is niet veel aan, je moet enkel het onderwerp vinden natuurlijk.